گزارش تصویری نمایشگاه "ژوئیسانس" در گالری کاما


نمایشگاهی از نقاشی های المیرا شکرپور تحت عنوان "ژوئیسانس" از 21 دی ماه در گالری کاما برپا شده است و تا 26 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

در این مجموعه هفده اثر در ابعاد متفاوت ۱۰۰*۱۰۰ تا ۱۲۰*۲۴۰ سانتیمتر به نمایش درآمده که همگی متعلق به سال ۱۳۹۷ است.

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم المیرا شکرپور آمده است:
لحظاتی هست که نمی‌خواهیم لذتی پایان بپذیرد و منجر به رنج‌های ما شود. همچون تعلق‌خاطری که دچار نوسان می‌شود و حس آغازین آن، در لحظه اوج، درک می‌شود اما به‌ مرور دچار نزول می‌شود؛چون گوی غلتان که در مسیری در حرکت است و کوچک‌ترین عاملی آن را از مسیر خود منحرف می‌کند و دور می‌شود. برای آن لحظه‌ی اوج، هیچ توصیفی وجود ندارد... در نقاشی‌ام پس از گذر از پس‌زمینه، منتظرِ ناخودآگاهِ لحظه اوج هستم و همچون یک کاشف، منتظر بروز و حضور آن لحظه و آغاز رنج، هجرت و بازگشت می مانم.
لحظه پایان شب پس‌ زمینه‌ای‌ ست و روز، آغازی‌ست و فرصت کوتاه میان این دو زمان لحظه‌ای‌ست وصف‌ ناشدنی که نه شب است و نه روز و نه می‌توان آن را متوقف کرد؛ و باید به انتظار لحظه‌ای دوباره نشست و تجربه‌ی دوباره‌ی آن حال، هرگز به خود معنای تکرار نمی‌گیرد؛ و من این‌گونه به ژوئیسانس رسیده‌ام.

علاقمندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند به گالری کاما واقع در پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم مراجعه نمایند.



logo-samandehi